Oefenwedstrijd

layout

Na inschrijving krijg je toegang tot de oefenwedstrijd. Via deze oefenwedstrijd kan je vragen van vorige jaren indienen om je voor te bereiden op de echte wedstrijd. De oefenwedstrijd maakt gebruik van dezelfde web-interface als de echte wedstrijd, waardoor je je ook vertrouwd kan maken met hoe vragen ingestuurd en verbeterd worden tijdens de echte wedstrijd.

Dit jaar vragen we dat elk ingeschreven team minstens deze eenvoudige opgave ("MinMax") oplost via de oefenwedstrijd (opgave "10_C0_1"), om aan te tonen dat je vertrouwd bent met het soort vragen die gesteld worden op de programmeerwedstrijd.

Als een team 2 weken voor de aanvang van de wedstrijd deze vraag niet heeft opgelost via de oefenwedstrijd dan kan de organisatie beslissen om de inschrijving van het team te annuleren en door te geven aan een team op de wachtlijst.

De MinMax opgave is eenvoudig en enkel bedoeld om vertrouwd te raken met de manier waarop je programma moet omgaan met invoer en uitvoer. Hier vind je voor elke ondersteunde programmeertaal een voorbeeld van hoe invoer en uitvoer verwerkt moet worden.

Vragen in verband met de oefenwedstrijd? Mail naar info@vlaamseprogrammeerwedstrijd.be.